همه چیز درباره ی آمالگاماتور

Wiki Article

از این دستگاه آمالگاماتور دندانپزشکی برای ملغمهسازی و ترکیب یکنواخت مواد پودری و جیوه در کپسولهای آماده، استفاده میشود تا خمیر یکدست آمالگام حاصل شود. ناجی دنت با ارائه طیف گسترده ای از معتبرترین برند های آمالگاماتور دندانپزشکی در تلاش است تا نیاز های متفاوت مشتریان با کاربری های مختلف آنان را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر فراهم سازد. یکی از نمونه دستگاه های آمالگاماتور که از تولیدات شرکت mlw آلمان می باشد، دستگاه آمالگاماتور دوکاره پودی و کپسولی است که به هر دو صورت پودری و کپسولی قابلیت کارکرد را دارا می باشد. این دستگاه توانایی مخلوط کردن از ۰ الی ۹۹ ثانیه را دارا میباشد. این آمالگاماتور توانایی مخلوط کردن انواع آمالگام ها و گلاس آینومر ها را دارا میباشد. این دستگاه مواد را با سرعت بسیار بالایی مخلوط میکند تا ماده ای همگن و شکل پذیر بسازد. توصیه می­گردد که دوشاخه فلزی آمالگاماتور دنتین یا همان چنگال کپسول گیر بیش از طول کپسول باز نشود تا دچار شکستگی زودرس دوشاخه نگردد. جنس بازوی به گونهایست که از مدل های مشابه فلزی دارای طول عمر بیشتر است. عمر آمالگام چقدر است؟ در صورتیکه آمالگام تولیدی به اندازه کافی سفت نبود، پیچ تنظیم پودر را که در سمت چپ دستگاه قرار دارد، یک درجه به سمت مثبت و اگر بیش از حد سفت بود یک درجه به سمت منفی بچرخانید.


دستگاه آمالگاماتور کپسولی دیجیتالی Dentine با فرکانس 4500 دور بر دقیقه طراحی شده است و این فرکانس قابلیت این را تا هر نوع کپسولی را بصورت تضمینی مخلوط کند. از 3900 تا 4500 دور در دقیقه است . نوع دستگاه: دور موتور این دستگاه ثابت و حدود ۳۰۰۰ دور بر دقیقه است . سرعت چرخش آن حداکثر 3000 دور در دقیقه است . این کپسول ها توسط شرکت سازنده دستگاه تولید شده و مقدار مواد داخل آن به همین جهت ثابت است. نوع دیگری آمالگام وجود دارد که در داخل کپسول های کوچکی به نام آمالکپ دندانپزشکی قرار دارد. ابزار ترمیمی دندانپزشکی شامل : اره بین دندانی ، ماندرل دندانپزشکی ، نوار ماتریکس ، سکشنال ماتریکس ، میکسینگ تیپ ، دیسک پرداخت کامپوزیت ، دیسک پالیش دندانپزشکی ، و انواع پین شامل پین داخل کانال ، پین تیتانیومی و گلد ، و از دیگر ابزار های مصرفی ترمیمی دندانپزشکی میتوان به وج دندانپزشکی اشاره کرد. مواد ترمیمی دندانپزشکی : شامل بلیچینگ هوم ، بلیچینگ آفیس ، ماده ضد حساسیت دندانپزشکی ، خمیر پروفیلاکسی ، سمان دندانپزشکی ، گلاس آینومر ، پودر زینک اکساید ، سایلن و پرسلن دندانپزشکی ، فیشور سیلنت ، انواع کامپوزیت دندانپزشکی شامل : کامپوزیت ترمیمی ، کامپوزیت زیبایی ، و مواد قالبگیری دندانپزشکی ، پوتی قالبگیری ، ماده ثبت بایت ، خمیر پالیش کامپوزیت ، انواع آلژینات ، و همچنین انواع آمالگام شامل : آمالگام کپسولی و آمالگام پودری ، در بخش اچینگ اسید اچ های جامبو و سرنگی .


قیمت دستگاه آمالگاماتور کپسولی

همچنین نور آفتاب می تواند برای دستگاه مضر باشد بنابراین از تماس دستگاه با نور آفتاب خودداری شود. دستگاه آمالگاماتور می تواند جهت ساخت آمالگام مورد نیاز جهت ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار گیرد. از آمالگام ها برای پر کردن و ترمیم کردن دندانهای پوسیده استفاده میشود. آمالگاماتور فوموس مدل آی میکس FOMOS I Blend : از آمالگام ها برای پر کردن و ترمیم کردن دندانهای پوسیده استفاده میشود. در صورتيکه از آلياژ دارای ذرات كروی استفاده میشود مخزن را تا یک سوم پر كنيد. لرزش حداقلی قطعات خارجی دستگاه این تضمین را میدهد تا در زمان کار تغییر مکانی نداشته باشد. یزدیان دنت به مشتریان خود در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته خدمات میدهد. ممکن است به علت لرزش در دستگاه پودر آمالگام در مخزن فشرده شود و مواد لازم نتواند از لوله ی آمالگاماتور خارج شود به همین دلیل بهتر است پس از هربار مصرف لوله ها با برس مخصوص تمیز شوند و هفته ای دو بار دستگاه را سرو ته کنید . از برس مـخـصـوص پاک کنید .


از جمله انواع دستگاه های آمالگاماتور، لایت کیور و … در این نوع مقدار پودر آمالگام در این نوع متغیر است كه پيچ تنظيم آن در بغل دستگاه قرار گرفته است و مقدار جيوه هميشه ثابت میماند . تغذیه و توان آن AC 220/240 V, fifty/sixty Hz / 400W طراحی شده است و دارای استانداردهای CE اروپا و ISO می باشد. از این رو برای مخلوط کردن آمالگام با جیوه نیازمند دستگاهی است که به آن آمالگاماتور می گویند. توجه: در حين كار دستگاه آمالگاماتور دندانپزشکی، هرگز به كپسول مخلوطكن يا چنگال آن دست نزنيد! اين سویيچ زمانسنج دقيق به كمک ديسک قابل تنظيم، تضمين میكند كه كار به خوبي و در زمانهای مناسب انجام گيرد. مخلوط کردن برای مدتزمان مناسب برای بهدستآوردن یک ترکیب کارا، بسیار خرید آمالگام دندانپزشکی مهم است. آمالگام ها به دو شکل کپسولی و پودری در بازار موجود هستند و برای ترکیب شدن با آلیاژ جیوه به دستگاه آمالگاماتور احیاج دارند. از قيف مخصوص همراه دستگاه برای پر كردن مخزن جيوه استفاده كنيد. آمالگام دندانپزشکی نکات مهم در زمان استفاده از دستگاه آمالگاماتور دنتین از قیف مخصوص همراه دستگاه برای پر کردن مخزن جیوه استفاده کنید. Article was gener​ated ​wi᠎th the assistance ᠎of G SA C onte nt᠎ G enerator Dem oversi on!

Report this wiki page